
כיתות: ד'-ח'
רמה: מתחילים
קייטנת מיינקראפט minecraft
בקייטנה שלנו הילדים לומדים לתכנת בצורה חווייתית ומלהיבה בתוך סביבת Minecraft: Education Edition, גרסה חינוכית של המשחק האהוב. דרך מצוינת להעניק לילדים כלים חשובים לעתיד מבלי לוותר על הכיף של החופש הגדול.
משך הקייטנה: 3 ימים, שעה בכל יום
צפו בסרטון שלנו ותראו מה נלמד בקייטנה
קייטנת מיינקראפט
בסביבת Minecraft: Education Edition, מתכנתים באמצעות שפת בלוקים ידידותית, הדומה לזו של סקראץ', אך פועלים ברמה מתקדמת יותר, בה כל בלוק הוא חלק ממערכת קוד אמיתית שמפעילה את העולם. במהלך הקייטנה הילדים מתכננים, בונים ומפתחים מבנים ואתגרים משלהם. תוך כדי המשחק, הם רוכשים מיומנויות של חשיבה לוגית, יצירתיות ויכולות תכנות וטכנולוגיה - והכול באווירה מהנה שמדברת אליהם בשפת המשחקים.
הפרויקטים שנתכנת בקייטנה
-
חשבון Gmail
-
ידע בשפה האנגלית ברמת קריאה נמוכה-בסיסית
-
שליטה במערכת ההפעלה הבסיסית של WINDOWS
דרישות מקדימות
בכל אחד מהשיעורים משולבים גם אתגרי בונוס - הבונוסים מעודדים חשיבה עצמאית, פתרון בעיות, חקירה של בלוקים חדשים ותכנות מורכב יותר, כמו יצירת משתנים מתקדמים, הפעלת לולאות חכמות והוספת אפקטים מיוחדים. כך כל תלמיד יכול להפוך את הפרויקט האישי שלו לייחודי, מפתיע ומגניב
אתגרי בונוס

הילדים בונים חווה באמצעות תכנות חזותי. הם לומדים כיצד לשלוט בדמות "הסוכן", להזיז אותה, להניח בלוקים, להשתמש בלולאות וליצור משתנים כדי לשנות את גודל הגדר – ובכך מחזקים את החשיבה הלוגית וההבנה של מושגי יסוד בתכנות.
בהמשך, הם מוסיפים לחווה תרנגולות וכבשים באמצעות קוד שכתבו בעצמם.
החוויה משלבת יצירתיות עם למידה טכנולוגית, כשהילדים רואים כיצד פקודות פשוטות הופכות לעולם חי ודינמי שבנו בעצמם.

חווה בעזרת הסוכן

2
הילדים בונים בית תלת־ממדי באמצעות תכנות בבלוקים. הם לומדים מהי פונקציה, איך לשלוט בגודל, מיקום וצורת המבנה בעזרת צירים X, Y, Z, ויוצרים מבנה חלול עם חלונות, דלתות ומשתנים. בנוסף, הם מתנסים בהפעלת מזג אוויר ולומדים עקרונות חשובים בתכנות: חשיבה לוגית, שימוש בפונקציות, עבודה עם משתנים – והכול בצורה חווייתית שממחישה את ההשפעה של הקוד על הע ולם הדיגיטלי שסביבם.

בית דינאמי

1
הילדים יוצרים אקווריום תלת־ממדי בתוך מיינקראפט – פעילות מהנה שמשלבת תכנות חזותי עם למידה משמעותית. תוך חיזוק הידע במערכת הצירים (X, Y, Z) ובתכנות חזותי. הם לומדים לבנות מבנה חלול מזכוכית, למלא אותו במים ולמקם בתוכו חיות כמו דגים ודיונונים, באמצעות בלוקים ייעודיים. בנוסף, הם משתמשים בלולאות כדי ליצור מספר חיות, מתנסים ביצירת תנאים ומשתנים – כל זאת באופן חווייתי, שמקנה הבנה עמוקה של קוד והשפעתו על הסביבה הדיגיטלית.

אקווריום ענקי

3