Python | תכנות | פייתון
הילדים רוצים ללמוד לתכנת?
Python אחת השפות הפופולריות והמבוקשות ביותר ומושלמת להתחיל איתה את לימודי התכנות.
בחוג הילדים ילמדו לתכנת בשפת Python שפה דינאמית ופשוטה, משתמשים בה בכל העולם וניתן ליצור בה תוכניות מורכבות בזמן קצר.
תכנות מפתח את החשיבה, היצירתיות והיכולת לפתור בעיות ומקנה לילדים מיומנויות טכנולוגיות חדשות בתחום המבוקש ביותר, היכול גם להפוך עבורם למקצוע ועיסוק בעתיד.
מקווים שאתם מתרגשים כמונו, אז בואו נתחיל!
-
יתכנו שינויים בהתאם לרצון הילדים ולהספק.
לחצו על ה + וראו פירוט על כל פרויקט
פייתון
לילדים
הפרויקטים שנתכנת בחוג פייתון

פיתוח מחשבון המקבל קלט ממשתמשים ומחזיר להם תוצאה על ידי שימוש במשתנים. נלמד מה זה משתנים ומה שימושם, סוגי משתנים, המרות משתנים, קלט ותנאים.
פיתוח מחשבון

הילדים יצרו משחק הגרלה יצירתי במיוחד, בו המשתמש משחק נגד המחשב. הילדים יחליטו כמה נסיונות ניחוש יהיה לשחקן ואיזה רמזים כדאי לתת לו.
נשתמש בספריית random, נלמד אקראיות, פעולת randint, קלט, אופרטורים, המרות, תנאים ולולאת while.
משחק הגרלה
פיתוח משחק תופסת עם שני שחקנים. שחקן אחד בורח בצורה אוטומטית ורנדומלית והשחקן השני בשליטת המשתמש. כאשר המשתמש ילחץ על המסך, הדמות התופסת תלך לכיוון הלחיצה וכך תתפוס את הבורח.
במידה והמשתמש מצליח לתפוס את הדמות הבורחת יעלה הניקוד במשחק.
נשתמש ונלמד יצירת שתי דמויות, אירוע לחיצה onclick, פקודת distance, תנאים ולולאת while.
משח ק תופסת

משחק יריות
משחק יריות-הילדים יאפיינו ויפתחו משחק יריות בו השחקן יזוז בעזרת מקשים, ירה ויפגע בדמויות שיצטרפו במיקומים רנדומליים ויצרו משחק מעניין ומאתגר.
ניצור מיקומים רנדומליים, האזנה למקשים, תנאים מו רכבים, משתנים, ניקוד, פעולת distance, הגדרות מסך, רשימות ולולאות מקוננות.

הילדים יפתחו צייר, יתכנתו דמות מציירת אותה ניתן לגרור במסך ובעזרת פונקציות מתקדמות יתכנתו כפתורי צבעים שמטרתם להחליף צבעים לדמות הצייר.
הילדים יפתחו כפתורים מתקדמים שיפעלו בעת לחיצה כמו הגדלת מברשת לצייר, כפתור צבע אקראי, כפתור מחיקה ועוד.
בפרויקט זה הילדים יהיו בעלי ידע רב ולכן יתכנתו עוד כפתורים עצמאיים.
נשתמש ונלמד אירוע גרירה, פונקציות מתקדמות, ומשתנה גלובלי.

הילדים יפתחו משחק תחרות לשני שחקנים, במשחק שתי דמויות שיזוזו בעזרת מקשים ויתחרו עד נקודה מסוימת.
נלמד ונשתמש בספריית turtle, פונקציות, האזנות למקשים, תנאים ולולאות, תזוזות על ציר X ו-Y.
בנוסף נלמד לעצב דמויות בעזרת תמונות ותוכנה אינטרנטית לעיצוב ולהוסיף את העיצוב בקוד.

פרויקט צייר
משחק תחרות 2 שחקנים
מה עושים בחוג?
נלמד להזיז דמות בעזרת פקודות, נצייר ציורים בעזרתם נפתח את החשיבה ונתכנן סדר פעולות נכון.
תזוזת הדמות המציירת תוך כדי תדגיש לנו את היופי בתכנות הפקודות המובילות ליצירה.
נשתמש ונלמד בפקודות תזוזה, יצירת דמות ולולאות
פרויקט צורות

הילדים ילמדו לפתח שעון דיגיטלי מעוצב על ידי שימוש בתאריכים ובזמן.
נשתמש בספריית time+datetime ובפעולת today, נלמד לייצור דיליי, חיתוך מחרוזת, לולאת while, וספריית turtle.
שעון
מי מאיתנו לא היה מכור למשחק snake??
הילדים יאפיינו ויפתחו את משחק סנייק המוכר והאהוב אותו יהנו לשחק אך יותר לפתח.
הילדים ילמדו לתכנת את הדמות לזוז לפי מקשי המקלדת, ליצור משתנים כמו ניקוד ומהירות.
נשתמש ביצירת תנועה תמידית, פונקציות, האזנה למקשים, תנאים מורכבים, משתנים, ניקוד, פעולת distance, הגדרות מסך, רשימות ולולאות מקוננות.
משחק סנייק האהוב והמוכר
בפרויקט זה הילדים יתכנתו משחק ניחוש מילים
המשחק יגריל מילה אקראית ויציג קווים כמספר האותיות שעל המשתמש לנחש. הילדים יתכנתו ספירת ניסיונות, תגובות להצלחה או טעות, ותצוגה ויזואלית עם דמויות וטקסט.
במהלך העבודה נלמד על פונקציות, תנאים, לולאות, משתנים גלובליים, קלט מהמשתמש.
פרויקט ניחוש מילים



-
חשבון Gmail
-
ידע בשפה האנגלית ברמת קריאה בסיסית
-
שליטה במערכת ההפעלה הבסיסית של WINDOWS
דרישות מקדימות

1

2

3

4

6

7

8

9

10

11
הילדים ילמדו לפתח משחק צ'אט בוט חכם שעונה לנו לפי סוג ההודעה ששולחים אליו, מזהה מילות מפתח ומגיב בהתאם. נותן תגובות אקראיות כשצריך ואימוג'ים מקסימים. את כל זה נעשה בעזרת תנאים מורכבים, פקודות, לולאות ושימוש בספריית אקראיות של פייתון.
משחק צ'אט-בוט









