הרשמה לחוגים בעיצומה

תכנות לילדים - Python

"כולם צריכים ללמוד איך לתכנת, כי זה מלמד אותך לחשוב" (סטיב ג'ובס)

פייתון

לילדים

כיתות ה'- ו'| ז'-ח'-ט'

רמה: מתחילים | מתקדמים

 משך כל מפגש: 60 דקות

מבחר מועדים ושעות

מחיר: 269 ₪ * 9 תשלומים לחוג שנתי 

Python | תכנות | פייתון

הילדים רוצים ללמוד לתכנת?

Python אחת השפות הפופולריות והמבוקשות ביותר ומושלמת להתחיל איתה את לימודי התכנות.

בחוג הילדים ילמדו לתכנת בשפת Python שפה דינאמית ופשוטה, משתמשים בה בכל העולם וניתן ליצור בה תוכניות מורכבות בזמן קצר.

תכנות מפתח את החשיבה, היצירתיות והיכולת לפתור בעיות ומקנה לילדים מיומנויות טכנולוגיות חדשות בתחום המבוקש ביותר, היכול גם להפוך עבורם למקצוע ועיסוק בעתיד.
 

​מקווים שאתם מתרגשים כמונו, אז בואו נתחיל!

שיעורי ניסיון ללא התחייבות בעלות 29

מספר המקומות מוגבל!

אנחנו פותחים שיעורי התנסות, שיעור באורך שעה ורבע,

בו הילדים יוכלו לנסות, להכיר ולהיחשף לחוג שלנו, להרשמה->

דרישות מקדימות

  • חשבון Gmail

  • ידע בשפה האנגלית ברמת קריאה בסיסית

  • שליטה במערכת ההפעלה הבסיסית של WINDOWS

מה נפתח?

  • יתכנו שינויים בהתאם לרצון הילדים ולהספק.

משחק תופסת

פיתוח משחק תופסת עם שני שחקנים. שחקן אחד בורח בצורה אוטומטית ורנדומלית והשחקן השני יהיה בשליטת המשתמש. כאשר המשתמש ילחץ על המסך, הדמות התופסת תלך לכיוון הלחיצה וכך תתפוס את הבורח.

במידה והמשתמש מצליח לתפוס את הדמות הבורחת יעלה הניקוד במשחק.

נשתמש ונלמד יצירת שתי דמויות, אירוע לחיצה onclick, פקודת distance, תנאים ולולאת while.

משחק סנייק האהוב והמוכר

מי מאיתנו לא היה מכור למשחק snake??

הילדים יאפיינו ויפתחו את משחק סנייק המוכר והאהוב אותו יהנו לשחק אך יותר לפתח. 

הילדים ילמדו לתכנת את הדמות לזוז לפי מקשי המקלדת, ליצור משתנים כמו ניקוד ומהירות. 

נשתמש ביצירת תנועה תמידית, פונקציות, האזנה למקשים, תנאים מורכבים, משתנים, ניקוד, פעולת distance, הגדרות מסך, רשימות ולולאות מקוננות.

משחק יריות 

משחק יריות-הילדים יאפיינו ויפתחו משחק יריות בו השחקן יזוז בעזרת מקשים, ירה ויפגע בדמויות שיצטרפו במיקומים רנדומליים ויצרו משחק מעניין ומאתגר. 

ניצור מיקומים רנדומליים, האזנה למקשים, תנאים מורכבים, משתנים, ניקוד, פעולת distance, הגדרות מסך, רשימות ולולאות מקוננות.

פרויקט צייר

הילדים יפתחו צייר, יתכנתו דמות מציירת אותה ניתן לגרור במסך ובעזרת פונקציות מתקדמות יתכנתו כפתורי צבעים שמטרתם להחליף צבעים לדמות הצייר. 

הילדים יפתחו כפתורים מתקדמים שיפעלו בעת לחיצה כמו הגדלת מברשת לצייר, כפתור צבע אקראי, כפתור מחיקה ועוד.

בפרויקט זה הילדים יהיו בעלי ידע רב ולכן יתכנתו עוד כפתורים עצמאיים. 

נשתמש ונלמד אירוע גרירה, פונקציות מתקדמות, ומשתנה גלובלי.

פיתוח מחשבון

פיתוח מחשבון המקבל קלט ממשתמשים ומחזיר להם תוצאה על ידי שימוש במשתנים. נלמד מה זה משתנים ומה שימושם, סוגי משתנים, המרות משתנים, קלט ותנאים. 

משחק הגרלה

הילדים יצרו משחק הגרלה יצירתי במיוחד, בו המשתמש משחק נגד המחשב. הילדים יחליטו כמה נסיונות ניחוש יהיה לשחקן ואיזה רמזים כדאי לתת לו.

נשתמש בספריית random, נלמד אקראיות, פעולת  randint, קלט, אופרטורים, המרות, תנאים ולולאת while.

משחק הגרלה.png

פרויקט צורות

נלמד להזיז דמות בעזרת פקודות, נצייר ציורים בעזרתם נפתח את החשיבה ונתכנן סדר פעולות נכון.

תזוזת הדמות המציירת תוך כדי תדגיש לנו את היופי בתכנות הפקודות המובילות ליצירה. 

נשתמש ונלמד בפקודות תזוזה, יצירת דמות ולולאות

שעון

הילדים ילמדו לפתח שעון דיגיטלי מעוצב על ידי שימוש בתאריכים ובזמן. 

נשתמש בספריית time+datetime ובפעולת today, נלמד לייצור דיליי, חיתוך מחרוזת, לולאת while, וספריית turtle.​

משחק תחרות 2 שחקנים עם מקשים

הילדים יפתחו משחק תחרות לשני שחקנים, במשחק שתי דמויות שיזוזו בעזרת מקשים ויתחרו עד נקודה מסוימת. 

נלמד ונשתמש בספריית turtle, פונקציות, האזנות למקשים, תנאים ולולאות, תזוזות על ציר X ו-Y.

בנוסף נלמד לעצב דמויות בעזרת תמונות ותוכנה אינטרנטית לעיצוב ולהוסיף את העיצוב בקוד.

מה נלמד?

מונחים בסיסיים

הילדים ילמדו מונחים בסיסיים הערות, פקודות, משתנים, מחרוזות, קלט ופלט, רנדומליות, משפטי תנאי, לולאות, רקורסיה, היפוך מחרוזת ופונקציות. נלמד את חשיבות הלולאות (for ו- while) וכיצד משתמשים בהן בתכנות.

ספריות

הילדים ילמדו כיצד לעשות שימוש בספריות כדי ליצור תוכניות עשירות בעיצוב.

מבנה נתונים

הילדים יבצעו פעולות על מחרוזות, ילמדו עבודה במבנה נתונים ושימוש יעיל עם טיפוסים פשוטים ומורכבים.​

ברוכים הבאים ל- Python

הילדים ילמדו לכתוב תוכניות ב- Python מהצעד הראשון, יכירו את השפה ויבינו במה היא שונה משפות תכנות אחרות. סביבת כתיבת הקוד: trinket, סביבה אינטרנטית ללא הורדת תוכנה

בניית תוכנית

הילדים ילמדו מה זה אופרטורים לוגים, מתמטייים ובוליאניים, ילמדו לקבל מידע מהמשתמש (קלט) וכיצד לעבוד איתו.

פונקציות

הילדים ילמדו מה זה פונקציות, איך משפרות יעילות, ומהן פונקציות שמחזירות ערך.