ההרשמה בעיצומה

סקראץ' לילדים - Scratch

"כולם צריכים ללמוד איך לתכנת, כי זה מלמד אותך לחשוב" (סטיב ג'ובס)

סקראץ

לילדים

כיתות ג' -ה'

רמה: מתחילים | מתקדמים

 משך כל מפגש: 75 דקות

אוקטובר-יוני (34 מפגשים)

מבחר ימים ושעות

מחיר: 289 ₪ * 9 תשלומים  

Scratch | 'תכנות | סקראץ

כל הילדים אוהבים לשחק במחשב, אבל כמה ילדים באמת יודעים ליצור משחק מחשב משלהם?
 

בחוג תכנות בשפת סקראץ' הילדים ייצרו משחקים בעיצוב אישי, סיפורים, אנימציות ופרויקט אישי משלהם.

סקראץ' אשר פותחה בארצות הברית באוניברסיטת MIT , הינה סביבה טכנולוגית ליצירה דיגיטאלית, המעודדת חשיבה ויצירתיות תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית ומשחק.
 

​מקווים שאתם מתרגשים כמונו, אז בואו נתחיל!

דרישות מקדימות

  • חשבון Gmail

  • שליטה במערכת ההפעלה הבסיסית של WINDOWS

מה נלמד?

  • מה זה סקראץ'?
    הכרות עם פלטפורמת סקראץ' וחלונית הקוד.

  • כתיבת אלגוריתם - איך להפוך רעיון לאלגוריתם מילולי ואיך להפוך אלגוריתם מילולי לקוד

  • מונחים בסיסיים - הילדים יכירו מונחים חשובים מעולם התכנות כמו: אירועים, פקודות, צלילים, לולאות, תנאים, חיישנים, משתנים ואקראיות.

  • הצגת תוצרים וזמן משחק - בסיום פיתוח ויצירה של כל משחק הילדים יציגו את התוצרים שלהם ויוכלו לשחק במשחקים שיצרו.

המשחקים שניצור

  • יתכנו שינויים בהתאם לרצון הילדים ולהספק.

 משחק יריות בחלל

תותח שיורה לעבר מטרות שבאות מכיוונים שונים. יש לפגוע במטרות לפני שהן פוגעות בנו.

תכנון ועיצוב המשחק, הגדרת פסילות וחיים.

הילדים יפתחו משחק יריות בו משתתפות שלוש דמויות. דמות יורה, דמות הירייה ודמויות הנופלות בצורה אקראית מהשמיים ובקצב מהיר. היריות הופכות בדרך כלל על ידי הילדים להיות לבבות, מכוניות או פרחים בדרך יצירתית ויפה. 

נשתמש בכפילים, אקראיות, משתנים, שינוי גדלים, ניקוד ואופרטורים מתמטיים.

סנייק

מי מאיתנו לא היה מכור למשחק snake??

עכשיו הילדים ילמדו לפתח אותו בעצמם, ילמדו לתכנת את הדמות לזוז לפי מקשי המקלדת, ליצור משתנים כמו ניקוד ומהירות ואפילו ליצור דמות המופיעה במיקומים רנדומליים ואותה אוכל הנחש.

נלמד יצירת תנועה תמידית, פונקציות, תנאים מורכבים, כפילים, שם משתמש, שינוי מהירות וזמנים.

פלאפי

הילדים יפתחו את פלאפי - משחק בו הדמות מדמה כוח כבידה וצריכה לקפוץ בין קירות זזים ומאתגרים, ולשרוד כמה שיותר זמן במשחק. 

נשתמש בכפילים, תנועה תמידית, גלישת אובייקטים, מיקומים אקראיים, משתנים וניקוד.

משחק לייזר משותף

הילדים יאפיינו ויפתחו משחק לייזר בו השחקן נמצא במרכז המשחק, מסתובב בעזרת העכבר ויורה לייזר לדמויות המתקרבות. הלייזר יכול להיות בועות מים, השחקן יכול להיות דג והדמויות יכולות להיות חייזרים קטים, כל ילד והדמיון שלו.

נשתמש ביצירת מיקומים רנדומליים, משתנים, ניקוד, לולאות מקוננות, כפילים ואופרטורים לוגיים .

הילדים יפתחו משחק מעניין המבוסס על מצלמה, המצלמה מזהה את תנועת השחקן שמטרתו לתפוס בעזרת תנועות ידיים דמויות במשחק ולהימנע מדמויות אחרות. זיהוי התנועה יתרחש בעזרת חיישן מצלמה המורכב בסביבה. 

נשתמש ונלמד על חיישן המצלמה, תנועה, תנאים, אקראיות ואופרטורים לוגיים.

משחק מצלמה

דוגמא למשחק יריות

למה אתם מחכים??

 משחק תופסת

הילדים יבנו משחק תופסת בו יבחרו ויעצבו את העולם והדמויות שהם אוהבים. הדמות של התופס תזוז בעזרת חיצי המקלדת והדמות הנתפסת תברח בצורה רנדומלית ברחבי המשחק, הילדים יאפיינו מה יקרה ברגע התפיסה ויוסיפו רעיונות משלהם. 

נשתמש ונלמד תזוזה על ידי מקשים, אקראיות ויצירת עניין, תנאים, חיישנים ומשתנים.

הילדים יפתחו פרויקט שכולו צלילים וריקודים, בו יבחרו כלי נגינה שאוהבים ויתכנתו אותם לנגן, בנוסף לאוהבי הריקוד ילמדו להוסיף רקדנים וייצרו להם אנימציות.

נשתמש ונלמד זמנים, תלבושות, תכנות צלילים, חשיבות סדר פעולות ואירוע לחיצה.

תזמורת מנגנת

הכדור המקפץ

הילדים יפתחו משחק מותאם לטלפון בו דמות זזה לאורך ציר X בעזרת העכבר, ומנסה להציל כדור מפגיעה בקרקעית. ברגע שהכדור יפגע בקרקעית המשחק ייעצר והשחקן יתעדכן האם שבר שיא. 

נשתמש ונלמד תזוזה לפי תנועת עכבר, חישובים ומעלות, משתנים, תנאים, תכנות שיא, חיישני מגע ועצירת משחק.

מרוץ מכוניות

הילדים יפתחו משחק מירוץ מכוניות (ליצירתיות ביננו יכול להפוך למירוץ נסיכות) המשחק מיועד לשני שחקנים באותו מחשב, לכל שחקן תהיה דמות שזזה בעזרת מקשי המקלדת והם מתחרים ביניהם מי יגיע ראשון לקו הסיום.

כל ילד יעצב לעצמו מסלול אישי, דמויות אישיות ונלמד לתכנת מקשים לשתי דמויות, לאפיין את המשחק עבור שני שחקנים. נחשוב על חווית משתמש ונלמד תכנות זמן וחיישני צבע.

שובר קירות

הילדים יפתחו את המשחק המוכר והאהוב בו על השחקן לפגוע בלבנים בעזרת כדור, הם יהפכו את המשחק לצבעוני, יצירתי ומעניין הרבה יותר עם שלבים ליצירת עניין, ושיפור חווית המשתמש.  

נלמד חיישני מגע, אפקטים, תלבושות, שכפולים, סדר פעולות והעברת שלבים.

דוגמא למשחק סנייק

משחק תופסת של גילי, כיתה ג'

מעניין... אני רוצה לשמוע עוד!

icons8-whatsapp-50.png
  • Facebook - White Circle
  • White Instagram Icon