הרשמה לחוגים בעיצומה

פיתוח אפליקציות ב-  App Inventor

פיתוח

אפליקציות

כיתות ו' - ז'

רמה: מתחילים  

 משך כל מפגש: 75 דקות

אוקטובר-יוני (34 מפגשים)

מבחר ימים ושעות

מחיר: 289 ₪ * 9 תשלומים  

App inventor | פיתוח אפליקציות

בחוג פיתוח אפליקציות, הילדים יכירו את הטכנולוגיה מאחורי המכשירים החכמים ויכנסו לתחום המבוקש ביותר, היכול גם להפוך עבורם למקצוע ועיסוק בעתיד.

בחוג ניצור אפליקציות משחק שהילדים יוכלו להוריד לטלפון שלהם ולשחק במה שיצרו בעצמם, ובכך הם יהפכו מצורכי תוכן ליוצרים. 

את האפליקציות נפתח בעזרת סביבת הפיתוח App Inventor , סביבת פיתוח אפליקציות למכשירי android.

שפת App Inventor נוצרה ב-MIT ארה"ב ומאפשרת לפתח אפליקציות במהירות ובקלות. הילדים ילמדו לתכנן, לעצב ולפתח אפליקציות לאנדרואיד הכוללות טקסטים, כפתורים, תמונות, אנימציות, שעונים ורקעים. ייפתחו את החשיבה והיצירתיות ויקבלו מיומנויות טכנולוגיות חדשות.

​מקווים שאתם מתרגשים כמונו, אז בואו נתחיל!

דרישות מקדימות

  • חשבון Gmail

  • ידע בשפה האנגלית ברמת קריאה בסיסית

  • שליטה במערכת ההפעלה הבסיסית של WINDOWS (שמירת קבצים, נסיון במחשב ובזום)

  • טלפון אנרואיד

אפליקציות מדליקות שנפתח

  • יכולים להיות שינויים בהתאם לרצון הילדים ולהספק.

הילדים יפתחו משחק בו שחקן ישחק נגד המחשב, השחקן יצטרך להזיז לבנה באמצעות מגע כדי למנוע מהכדור לגעת בקיר. נלמד ונשתמש בזוויות ומהירויות משתנות, רספונסיביות, תכנות אובייקט למעקב אחר מגע, תנאים, חווית משתמש-מזה?
נלמד לחשב ניקוד ואת אתגר-game over.

משחק פינג פונג

HELLOW WORLD

נכיר את סביבת הפיתוח ונלמד לאפיין פרויקט.

נלמד את שלושת החלקים העיקריים בפיתוח אפליקציה: תכנון עיצוב ולוגיקה.

נוסיף אובייקטים, נעצב, נלמד לתכנת כפתור ולהכניס קלט (שם משתמש) על ידי משתמש.

הילדים יפתחו אפליקציה שתאפשר להשתמש במצלמה של המשתמש, נלמד להפעיל את המצלמה, לעצב מיקומים לתמונות, לתכנת כפתורים ולהנחות את המשתמש כך שיקבל תמונה פנורמית. נשתמש במצלמה של הטלפון הנייד.

תמונה פנורמית

הילדים יפתחו משחק הגרלה בו יוגרל מספר על ידי האפליקציה, המשתמש יצטרך לנחש את המספר ולכתוב אותו כקלט מספר בטווח הנכון.  

נלמד ונשתמש באקראיות, קלט, אופרטורים, תנאים ולולאות.                       

משחק הגרלה

משחק שהילדים יהנו לשחק וגם לפתח, הילדים יאפיינו ויבחרו את הדמויות לפי העולם שלהם, ולאחר מכן יתכנתו דמות האוספת מוצרים אקראיים שנופלים ממקומות אקראיים, הדמות תעקוב אחר מגע האצבע של השחקן. נלמד ונשתמש בבחירת אובייקטים, תכנות תזוזה תמידית של אובייקטים, תנאים תכנות ותזוזה לפי מגע, מיקומים, בדיקת התנגשות בין אובייקטים, עניין ואסטרטגיה, ניקוד ורנדומליות.

משחק איסוף מטבעות

משחק חשבון בעיצוב חוויתי, הילדים יפתחו משחק בו כמה תרגילים בחשבון בעיצוב איש שלהם.

נלמד ונשתמש בתכנות שאלה למשתמש, קבלת קלט, בדיקת קלט ותנאים. 

משחק חשבון

מה נלמד?

הילדים ילמדו לכתוב תגובות לאירועי לחיצה, להציג הודעות מתאימות בעיצוב מותאם אישית כתגובה ללחיצה על כפתורים וייצרו אפליקציה של הודעות קופצות ואפליקציה שמשנה את העיצוב בהתאם לכפתורים המופיעים על המסך. 

אירועי לחיצה

הילדים יעבדו עם רכיב ה- Canvas, ילמדו על פקודות הצייר, יעבדו עם תמונות ויכינו אפליקציית צייר.

גרפיקה ואנימציה

היכרות - App Inventor

הילדים יכירו את סביבת העבודה, App Inventor סביבת פיתוח מבוססת בלוקים, ילמדו את הכלים הנדרשים לפיתוח אפליקציות וילמדו לעצב ממשק משתמש.

הילדים יכירו מושגים בסיסים חשובים בתכנות ויעבדו עם תנאים ולולאות, משתנים ואירועים וישלבו אותם באפליקציות השונות.

תכנות בסיסי

חיישנים 

הילדים ילמדו להשתמש באירועים, בתמונות, בקול ואת השימוש ב- TextToSpeech ויפתחו אפליקציית חידון המשמיעה קול בהתאם.

מעניין... אני רוצה לשמוע עוד!

icons8-whatsapp-50.png
  • Facebook - White Circle
  • White Instagram Icon